Nelly Carrió Simó és guardonada amb el II Premi Josep Maria Costa pel seu treball sobre les "casetes dels poets" a Pedreguer.

NOTA DE PREMSA: LA MARINA PLAÇA

Pedreguer, 29 d'abril de 2024 - La Fundació Família Costa i Costa ha anunciat que el II Premi Josep Maria Costa ha estat concedit a Nelly Carrió Simó, en reconeixement al seu destacat estudi sobre les emblemàtiques "casetes dels poets" a la muntanya de Pedreguer. El guardó, que destaca el millor treball acadèmic d'àmbit local del municipi de Pedreguer i comarcal de la Marina Alta, en la seua segona edició, ha rebut un merescut reconeixement el treball de fi de màster de Nelly Carrió titulat "Les casetes dels poets".

El treball, conduït dins del marc del màster en interiorisme, creativitat i innovació, va ser supervisat per les distingides tutores Estefanía Pérez i Maria Martí de Ramón Esteve Estudio, durant el curs acadèmic 2021/2022.

El jurat, presidit per Ramón Carrió i integrat per experts com Emili Portes, Inés Esteve i Pepa Garcia, va elogiar l'excel·lència del treball de Carrió Simó, destacant la seva profunda descripció de l'entorn social, cultural i paisatgístic en què es desenvolupa el projecte. A més, va remarcar la qualitat de la presentació, maquetació i disseny del treball, assenyalant-ne la seva contribució a la comprensió i valoració del patrimoni arquitectònic de la comarca.

L'objectiu principal d'aquest projecte és crear una proposta per a la recuperació i rehabilitació d'un conjunt de cases abandonades a la muntanya, construïdes amb les tècniques tradicionals i l’ús de la pedra en sec. La intenció és rehabilitar aquestes cases i crear un conjunt de refugis a la muntanya, accessibles només a peu per sendes de muntanya.

El treball de Carrió Simó s'enfoca en les característiques arquitectòniques i paisatgístiques de les casetes de muntanya de Pedreguer, construïdes al llarg dels segles XIX i XX, i destaca la importància de preservar i valorar aquest patrimoni cultural com a part fonamental de la identitat dels pobles de la comarca. Aquesta investigació és crucial per a la comprensió dels béns i elements que integren la nostra rica cultura arquitectònica tradicional i vernacla. Des de el punt de vista conceptual el Jurat considera que el treball premiat  proporciona solucions per a la posada en pràctica dels continguts a través de propostes d'actuació que permeten fàcilment veure el resultat.

El premi, que inclou una dotació econòmica de 500 euros, serà lliurat a la tardor de 2024 i publicat en format digital a la pàgina web de la fundació. A més, es va anunciar que la propera convocatòria del premi es celebrarà l'any 2025, amb l'esperança de continuar fomentant la recerca i la valoració del patrimoni local i comarcal de la Marina Alta.