El Premi al Millor Treball Acadèmic de la Fundació Família Costa i Costa s’adjudica a Josep Sanchis pel seu estudi sobre el poblament rural andalusí del Castell de Pop

La Fundació Família Costa i Costa amb seu a Pedreguer atorga el Premi al Millor Treball Acadèmic Fundació Família Costa i Costa d’àmbit local del municipi de Pedreguer i comarcal de la Marina Alta, en la seua primera edició, al Treball de Fi de Màster realitzat per Josep Sanchis Llorca que porta per títol: Aproximación al hábitat islámico en el norte de la provincia de Alicante: el caso del Valle de Pop.

L’estudi es va dur a terme dins del Màster d’Arqueologia de la Universitat de Granada, departament d’Història Medieval i Ciències i Tècniques Historiogràfiques, durant el curs acadèmic 2020/2021. El director del Màster va ser Alberto García Porras i el codirector Josep A. Gisbert Santonja.

El jurat va estar format per Carles X. Simó, Ramon Carrió, Josep Marqués i José V. Belenguer, com a secretari del jurat. Aquest òrgan va valorar la tasca desenvolupada per l’investigador saforenc, fonamentalment referent a les noves dades que ens aporta sobre el poblament rural andalusí a la comarca, així com també l’estudi dels vestigis de cultura material dipositats al Museu Arqueològic de Dénia. A més, s’ha avaluat l’interès públic del treball, tant per als ciutadans com per a les administracions, atès que avança en el coneixement del patrimoni arqueològic de la comarca.

El lliurament del premi es realitzarà a la primavera de 2021. El premi compta amb una dotació de 500 euros i es publicarà en format digital a la pàgina web amb el corresponent identificador bibliogràfic.

La següent edició del premi es farà l’any 2023, ja que és un premi de convocatòria bianual. Esperem continuar incentivant la investigació local i comarcal de la Marina Alta.